26 Ocak 2013 Cumartesi

Diyabetliler için önemli olan mineraller nelerdir?

Krom: Yapılan çalışmalar insanlarda krom yetersizliğinin glikoz ve lipid metabolizmasında bozukluklara neden olduğunu göstermiştir. Krom, insülinin etkisini artırarak glikozun hücre içine girmesine yardımcı olur, krom verilen diyabetlilerde glikoz tolerans testinin düzeldiği görülmüştür. 200 miligramın üstüne çıkıldığında karaciğer bozukluğu ve akciğer kanseri oluşabilir.

Magnezyum: Diyabetlilerin %25’inde kan magnezyum düşüklüğü olduğu belirtilmiştir. Magnezyum, insülin sentez ve salgılamasında rol alan iyonlardan biridir.

Kalsiyum: Diyabette kalsiyum metabolizmasının bozulması sonucu, kalp damar hastalığı, hipertansiyon gibi bozukluklar ortaya çıkarak katarakt böbrek bozukluğu ve nöropati gibi bozukluklara da dolaylı olarak neden olabileceği belirtilmektedir. Diyabetli kişilerde aşırı terleme idrarın artması sodyum potasyum ve klor yetersizliğine yol açabilir. Beslenme programının kalsiyum krom magnezyum ve çinko yönünden de yeterli olması gerekir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder