Krom: Yapılan çalışmalar insanlarda krom
yetersizliğinin glikoz ve lipid metabolizmasında bozukluklara neden olduğunu
göstermiştir. Krom, insülinin etkisini artırarak glikozun hücre içine girmesine
yardımcı olur, krom verilen diyabetlilerde glikoz tolerans testinin düzeldiği
görülmüştür. 200 miligramın üstüne çıkıldığında karaciğer bozukluğu ve akciğer
kanseri oluşabilir.
Magnezyum: Diyabetlilerin %25’inde kan magnezyum düşüklüğü olduğu
belirtilmiştir. Magnezyum, insülin sentez ve salgılamasında rol alan iyonlardan
biridir.
Kalsiyum: Diyabette kalsiyum metabolizmasının bozulması sonucu, kalp damar
hastalığı, hipertansiyon gibi bozukluklar ortaya çıkarak katarakt böbrek
bozukluğu ve nöropati gibi bozukluklara da dolaylı olarak neden olabileceği
belirtilmektedir. Diyabetli kişilerde aşırı terleme idrarın artması sodyum
potasyum ve klor yetersizliğine yol açabilir. Beslenme programının kalsiyum
krom magnezyum ve çinko yönünden de yeterli olması gerekir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder